English Matters wydanie specjalne 22/2017 i English Matters 64/2017




English Matters wydanie specjalne 22/2017 i English Matters 64/2017


Najnowszy specjalny numer English Matters jest dedykowany dla POCZĄTKUJĄCYCH w języku angielskim, który zdecydowanie jest dla osób, które zaczynają swoją przygodę z angielskim, a w nim między innymi można przeczytać o:

- artykuł o Adele - a Real Pop Star!,
- w Idioms in English - What are They and Which Ones to Learn First? znajdziemy porady, w jaki sposób najlepiej uczyć się idiomów, które jak wiemy każdemu przysparzają problemów,
- artykuł, który przyda się na każdym etapie nauki angielskiego How to Find Time to Learn English in Your Daily Life.




W najnowszym numerze English Matters maj/czerwiec 2017 można znaleźć garść ciekawych informacji m.in.

- w Digital Diplomas znajdziemy informacje o ciekawych platformach zawierające kursy i szkolenia, dzięki którym za darmo można zdobyć interesującą nas wiedzę z różnych dziedzin,
- o pracy marzeń, w której zarobicie duże pieniądze, macie w niej miejsce na odpoczynek, darmowe posiłki, i co tylko zapragniecie, możecie poczytać w Dream Companies,
- w Poland in Numbers dowiemy się, jak wygląda znajomość języków obcych przez Polaków, jakie języki obce zna najwięcej Polaków oraz na jakim poziomie znajomości.




Cała lista słówek z magazynów oczywiście można pobrać ze strony, dzięki temu w łatwy sposób można sobie przyswoić nieznane nam dotąd zwroty, a ponadto wszystkie artykuły i wywiady można odtworzyć i posłuchać na MP3.


Kilka zdjęć bo wielu z Was dopytuje, jak wygląda gazeta w środku:
English Matters wydanie specjalne 22/2017 i English Matters 64/2017

English Matters wydanie specjalne 22/2017 i English Matters 64/2017



Za egzemplarz dziękuję 

Oblana kwasem - Adele Bellis




Oblana kwasem - Adele Bellis

Wydawnictwo Amber, 2017
Liczba stron: 288 

Adele Bellis w swojej książce "Oblana kwasem" opowiedziała swoją wstrząsającą historię o tym, jak chorobliwie zazdrosny chłopak okaleczył ją. 
Adele poznała swojego chłopaka Anthony'ego Rileya, kiedy miała 16 lat. Uważała, że jest czuły, opiekuńczy, do szaleństwa zakochany w niej. Pozwalała mu decydować o tym z kim się spotykała, czy wychodziła wieczorami, w co się ubierała, czy malowała makijaż oraz między innymi czy powinna mieć konta na portalach społecznościowych. Wszystkie te rzeczy brała, jako troskę i wielką miłość, jaką chłopak ją obdarza. Myślała, że wszystko jest w porządku pomimo, że najbliżsi mówili jej, że zachowanie chłopaka nie jest normalne i powinna z nim zerwać kontakt. 

Nie jest to łatwy temat, ani nie jest to łatwa historia, ale pokazuje ona, jak krok po kroku, dzień po dniu Anthony przejął kontrolę nad życiem Adele. Pokazuje mechanizmy, zachowania, sposoby, w jaki nieświadoma osoba może stać się ofiarą przemocy psychicznej i często również fizycznej.

Adele po jakimś czasie zdała sobie sprawę, że nie jest ze swoim chłopakiem szczęśliwa, i wręcz wiedziała, że musi się od niego uwolnić, ale to nie jest proste. Anthony miał przewagę i manipulował Adele swoich zachowaniem, rozmowami z nią, przesyłanymi informacjami. Posunął się również do wykorzystania słabości swojej dziewczyny, jaką była troska o swoją rodzinę.

Warto przeczytać książkę, bo dyskusja na temat przemocy psychicznej i fizycznej powinna być poruszana, dopóki takie przypadki występują na świecie. A ostatnie informacje z telewizji i prasy dowodzą, że przemoc w Polsce dotyka bardzo wiele kobiet i wciąż one czekają na pomoc.

Autorka napisała swoją autobiografię, żeby ostrzec inne kobiety, jak rozpoznać wczesne symptomy, sygnały przemocy w związku. Bo coś co na początku może wydawać nam się troską, opieką i wyrazem miłości, w konsekwencji może okazać się nie wytyczeniem granic swojej odrębności i przyzwoleniem dla sprawcy do przejmowanie kontroli nad naszym życiem.
Drogie kobiety warto wiedzieć jakich osób powinno się wystrzegać w swoim życiu.

White. Plate. Na zdrowie - Eliza Mórawska




Wydawnictwo Zwierciadło, 2017
Liczba stron: 109

Książka, nie opisuje kolejnej diety cud, ani żadnego rewolucyjnego odkrycia, które odmieni nasz sposób odżywiania, ale sprawi, że pokochamy jakiś produkt, a inny wyeliminujemy z naszego jadłospisu. Eliza Mórawska opisuje swoje doświadczenia żywieniowe, swoje eksperymenty, i w końcu wnioski i zastosowanie produktów, które jej zdaniem pomagają organizmowi dobrze funkcjonować, a widać to po wyglądzie skóry, po odczuciu wypoczęcia rano po przebudzeniu, po energii, która w ciągu dnia gwałtowanie nie spada.

Autorka swoją książką, chce zachęcić czytelników do gotowania w domu - zdrowych, pełnowartościowych i kolorowych dań. W "White. Plate. Na zdrowie" nie przedstawia rewolucyjnych przepisów, z drogich i trudno dostępnych produktów. Przepisy są proste i smaczne, wyeliminowany jest cukier, biała mąka i mięso. Dodatkowo znajdziemy informacje na temat praktycznych rad, które oszczędzą nasz czas i sprawią, że gotowanie nie będzie dla nas skomplikowane.

W książce znajdziemy przepisy na śniadanie, obiad, potrawy dla alergików i oczywiście nie zabraknie również deserów. Ponadto książka zawiera piękne zdjęcia dań opisanych w książce, znalazło się też kilka fotografii samej autorki książki.

Przepisy składają się z kilku składników a wykonanie dania wcale nie jest trudno i skomplikowane. Sama zakochałam się w kilku przepisach i na pewno nie raz zagoszczą w moim domu.

Trzy godziny ciszy - Patrycja Gryciuk





Trzy godziny ciszy -  Patrycja Gryciuk
Wydawnictwo: Czwarta Strona, 2017
Liczba stron: 344


"Trzy godziny ciszy" Patrycja Gryciuk to opowieść o śmiertelnej chorej kobiecie, która postanawia rzucić wszystko i wrócić do Gourdon, miejscowości, w której, jako dziecko spędzała każde wakacje. Ta podróż ma jej pomóc uporać się z przeszłością i uporządkować teraźniejszość.
Patrycji wielkim marzeniem jest sprowadzić do małej francuskiej miejscowości, swoją dawną miłość Marnixa. 

Książka jest wielką tajemnicą, nie wiemy do końca czy ważniejsze są wątki bohaterki z przeszłości, czy z teraźniejszości, a może wspomnienia z dzieciństwa rozwiążą zagadkę obecnej sytuacji?
Autorka w swojej książce przeskakuje z różnych wątków na inne, zmienia czas akcji, mamy fragmenty z teraźniejszości, żeby za chwilę przenieść się do przeszłości z nie do końca znanego czytelnikowi powodu. Mimo wszystko odnalezienie się w historii nie jest trudne i łatwo czytelnik może poruszać się po wątkach, choć książka trzyma w napięciu i nie ma się pojęcia, jak potoczą się dalej losy bohaterki.

Tak samo niejednoznaczne okazuje się zbieżność nazwisk i zawód autorki z bohaterką książki. Możliwe, choć czytelnik nie ma potwierdzenia na to, również inne wątki lub bohaterowie są spójni w obydwóch przypadkach, w każdym bądź razie autorka bardzo przekonująco pisze swoją powieść.

Okładka piękna i wpadająca w oko, a po przeczytaniu książki ukazuje swoja prawdziwe znaczenie. Proszę nie dać zwieść się pozorom! Okładka sugeruje na łatwą, miłą i przyjemną lekturę. Opowieść jest wymagająca, i pewnie nie każdemu czytelnikowi przypadnie do gustu, choć wątków miłosnych, jak również kryminalnych, tam nie zabraknie!

IKIGAI. Japoński sekret długiego i szczęśliwego życia - Francesc Miralles Contijoch, Hector Garcia Piugcerver




IKIGAI. Japoński sekret długiego i szczęśliwego życia - Francesc Miralles Contijoch, Hector Garcia Piugcerver
Wydawnictwo Muza, 2017
Liczba stron: 224 


Któż z nas nie chciałby wiedzieć, co zrobić aby dożyć w dobrym zdrowiu i samopoczuciu sędziwego wieku oraz co zrobić aby mieć szczęśliwe życie?

Na te i inne pytania próbują odpowiedzieć autorzy książki "IKIGAI. Japoński sekret długiego i szczęśliwego życia"
Celem tej książki jest ukazanie czytelnikowi sekretów zdrowego i szczęśliwego życia japońskich stulatków oraz ofiarowanie narzędzi, dzięki którym odkryje on swoje ikigai.


Francesc Miralles Contijoch i Hector Garcia Piugcerver przeprowadzili wywiady z osobami, których wiek  oscyluje w okolicach 100 lat, i dopytywali, jaki jest ich sekret długowieczności.
Według naukowców, którzy porównywali życie ludzi w pięciu niebieskich strefach (Okinawa, Japonia; Sardynia, Włochy; Lomo Linda, Kalifornia; Półwysep Nicoya, Kostaryka; Ikaria, Grecja), najważniejsze okazały się: odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, posiadanie życiowego celu (ikigai) oraz dobre relacje społeczne, czyli poczucie bezpieczeństwa w dużej grupie przyjaciół oraz w rodzinie. Członkowie tych społeczności dobrze zarządzają swoim czasem, co obniża poziom stresu, spożywają mało mięsa i przetworzonej żywności oraz z umiarem piją alkohol.
 Co to w ogóle jest to IKIGAI?
Posiadanie jasnego i określonego ikigai, czyli wielkiej pasji, dostarcza satysfakcji, szczęścia oraz nadaje życiu sens.
Co ciekawe, okazało się, że w języku japońskim nie ma słowa "emerytura", a na pewno nie istnieje słowo, które oznaczało by emeryturę w taki sposób, w jaki znaczy ona u Europejczyka, czyli wycofanie się z pracy. Według filozofii Ikigai:
Człowiek nie potrzebuje spokojnej egzystencji, lecz wyzwania, dla którego będzie mógł wykorzystać swoje możliwości i walczyć.
Badani Japończycy, którzy przestali być aktywni zawodowo, pomimo tego ciągle byli w ruchu, od rana wykonywali ćwiczenia fizyczne, pielęgnowali swoje ogrody, spotykali się z przyjaciółmi lub znajomymi przy różnych okazjach np. wspólne świętowania różnych okazji, wspólne gry, pomoc sąsiedzka, uczestniczyli całymi dniami czynnie w środowisku lokalnym.

Co może powodować, że nasze starania bycia IKIGAI się nie udają?
Jednym z powodów, jest brak ćwiczeń fizycznych oraz ćwiczeń umysłowych; jedzenie do syta, a nie jak według powiedzenia na Okinawie - Hara hachi bu, które wypowiada się przed lub po jedzeniu, a znaczy ono: "brzuch pełen w osiemdziesięciu procentach"; duża ilość stresów, który przyspiesza starzenie się komórek; wystawianie się na słońce, które jest główną przyczyną przedwczesnego starzenia; praca nad wieloma rzeczami jednocześnie zmniejsza naszą produktywność o przynajmniej sześćdziesiąt procent, a nasz iloraz inteligencji o ponad dziesięć punktów.

Co nam zatem pozostało?
Najważniejsze zasady stylu życia w ogimi
*sto procent osób, z którymi przeprowadzaliśmy wywiady, ma ogród, a większość całe pola z plantacjami herbaty ...
*wszyscy przynależą do jakiejś organizacji sąsiedzkiej, w której czują się kochani, jakby przynależeli do rodziny.
*dużo świętują, nawet niewielkie sprawy. Muzyka, śpiew i taniej są niezbędną częścią ich codziennego życia.
*mają w życiu istotną misję, a nawet kilka. Posiadają własne Ikigai, ale też nie traktują go zbyt serio. W tym co robią, jest miejsce na relaks i przyjemność.
*są bardzo dumni ze swoich tradycji i kultury lokalnej
*wykazują się pasją we wszystkim, co robią, choćby nie wiadomo jak wydawało się trywialne.

Wszystkie informacje zawarte w książce są bardzo, ważne i pomocne aby poznać sekret długiego życia, jednak według mnie książkę można było lepiej usystematyzować, a nie ciągle przeskakiwać z tematu na temat, co czasem utrudniało swobodne czytanie. Mimo wszystko książka zawiera masę przydatnych informacji, które myślę warto wziąć sobie do serca mimo, że wiekiem do naszych bohaterów nam jeszcze dużo brakuje i już teraz zacząć dbać o siebie i znaleźć swoje ikigai.


Cytaty warte zapamiętania:
Na człowieka wpływ mają nie wydarzenia, ale sposób, w jaki do nich podchodzi - mawiał Epiktet.

Nic nam nie da przejmowanie się rzeczami, na które kompletnie nie mamy wpływu. Powinniśmy jasno spostrzegać to,  co możemy, a czego nie możemy kontrolować, by w ten sposób nauczyć się nie ulegać negatywnym emocjom.



PRZECZYTAJ & PODAJ DALEJ czyli WYMIANA KSIĄŻKOWA












Postanowiłam wziąć akcji PRZECZYTAJ & PODAJ DALEJ organizowanych przez SAVE THE MAGIC MOMENTS oraz EwelinaMierzwinska.pl

Celem akcji jest promowanie czytelnictwa oraz tchnięcie w nasze książki życia, poprzez ich wędrówkę z rąk do rąk. Niech nie leżą. Niech się nie kurzą. W końcu zostały wydane, by je czytać!

Akcja trwa od 22 kwietnia do 1 maja 2017 r.!

Przedstawiam listę moich książek, które oddam w dobre ręce w zamian za inną pozycję.
       

            





LISTA MOICH KSIĄŻEK





  1. -Trzecia strona medalu Marian Keyes (stan dobry)
  2.  
  3. -Nianiek czyli facet do dziecka Holly Peterson (stan bardzo dobry)
  4.  
  5. -Marzenia i tajemnice Danuta Wałęsa (stan bardzo dobry)
  6.  
  7. -Nielegalne związki Grażyna Plebanek (stan bardzo dobry)
  1.  -Żegnaj kochanku Zofia Mossakowska (stan bardzo dobry)
  1.  
  2. -Dobry człowiek Andrew Nicoll (stan dobry+)
  3.  
  4. -Ludzie Philippe Labro (stan bardzo dobre)
  5.  
  6. -Córka samuraja Lesley Downer (stan bardzo dobry)
  7.  
  8. -I wciąż ją kocham Nicholas Sparks (stan dobry)
  9.  
  10. -Ludzie na walizkach Szymon Hołownia (stan dobry)
  11.  
  12.  
  13. Wersje kieszonkowe: 
  14.  






  1. -Zachowaj spokój Harlan Coben (stan bardzo dobry) 
  2.  
  3. -Kobieta i mężczyźni Manuela Gretkowska (stan bardzo dobry)
  4.  
  5. -Uzależnieni Elizabeth Burton-Philips (stan bardzo dobry)
  6.  
  7. -Droga do domu Karen McQuestion (stan bardzo dobry)
  8.  
  9. -Szukając Emmy Steena Holmes (stan bardzo dobry)
  10.  
  11. -Pusta Kołyska Diana Walsh (stan bardzo dobry)
  12.  
  13. -Pomóc Jani Michael Schofield (stan bardzo dobry)
  14.  
  15. -Radość dla początkujących Erica Bauermeister (stan bardzo dobry)
  16.  
  17. -Szkoła Niezbędnych Składników Erica Bauermeister (stan bardzo dobry)
  18.  
  19. -Sztuka łączenia Erica Bauermeister (stan bardzo dobry) 

Mój przyjaciel kryzys - Olga Kozierowska



Mój przyjaciel kryzys - Olga Kozierowska

Wydawnictwo: Edipresse, 2017
Liczba stron: 264

Każdy z nas w swoim życiu przechodzi kryzys, ale ilu z nas tak naprawdę umie sobie z nim poradzić? Ile osób przyznaje się, że miało kryzys? Czemu ciągle się go wstydzimy? Czemu załamujemy się, kiedy on nadchodzi?

Olga Kozierowska w swojej książce "Mój przyjaciel kryzys" próbuje oswoić nas z kryzysem, pokazać, że wcale on nie jest taki straszny, a wręcz przeciwnie może przynieść wiele korzyści. 
Tę książkę napisałam, żeby pokazać, że nie ma takiego kryzysu, którego nie da się przejść. Ze wszystkim można sobie poradzić.
Bo nasze życie jest jak wykres EKG:

Raz jesteśmy nad kreską, raz pod. Kiedy wychodzimy na prostą? Jeżeli nadal macie w głowie wyobrażenie wykresy EKG, to nietrudno się domyślić, że wtedy, gdy jest już za późno. Jaki z tego wniosek? Warto nauczyć się funkcjonować na niepewnym, sinusoidalnym, gruncie, bo tak mniej więcej wygląda życie każdego z nas. Różnić się może tylko rozpiętością wykresu.
Olga w ciekawy sposób pokazuje nam, że każdy z nas może wyjść z każdego kryzysu, trzeba tylko chcieć, mieć wsparcie w kimś kto powie "dasz radę" i podpowie coś mądrego, może to być psycholog, przyjaciółka, lekarz, obca osoba, podsunięta książka.
W książce "Mój przyjaciel kryzys" pokazane są możliwe kryzysy, które mogą nam albo naszym bliskim się przydarzyć, jak kryzys egzystencjalny, rozwojowy, osobisty, zawodowy, biznesowy czy emocjonalny. Przykłady to opowieści bohaterek, które te kryzysy doświadczyły, ale też ich historia z czym się mierzyły i jak udało im się stanąć na własnych nogach i przekuć kryzys w swój sukces, zmianę swojego życia. 

Życie uczy nas pewnej cennej prawdy - że to od nas, od naszych wyborów, nastawienia, emocji i umiejętności przechodzenia z jednego kryzysu w kolejny, będzie zależało to, jak sobie z tym wszystkim poradzimy.
Kilka razy bardzo mocno w książce było podkreślone zdanie, że
Na świat i zachowania innych nie mamy bezpośredniego wpływu. Wpływ mamy tylko na siebie. To my decydujemy o tym, co zrobić z dotykającym nas kryzysem.
I uważam, że to jest bardzo celna rada. Przestańmy się ciągle odwracać i spoglądać na to co inni powiedzą, a zacznijmy sami decydować o swoim życiu, żeby było takie, jak my chcemy, a nie wszyscy na około.

Każdy z nas w swoim życiu miał, ma albo będzie miał niejeden kryzys. Nie bójmy się ich! Mogą być wynikiem naszych zaniedbań, osobistych błędów, powodem złych decyzji, nieprawidłowych wyborów, zignorowanych sygnałów, zagrożeń czy niewykorzystanych szans itd.  Kryzys jest po to aby w naszym życiu się coś zmieniło, żebyśmy czegoś się nauczyli, żebyśmy wyciągnęli wnioski i w końcu żebyśmy byli szczęśliwi, żeby nam się lepiej żyło.
Jasne, że jak się nam wali świat (stracimy pracę, bliska osoba odejdzie, kiedy zdrowie szwankuje) ostatnio myślą, będzie, że kiedyś będzie dobrze, że będzie lepiej,  ale szukajmy pomocy, wsparcia, dobrych dusz, które nas wspomogą, które wskażą, że warto zawalczyć o siebie, o swoje życie i wstać i stać się silniejszą, lepszą wersją siebie.
Kryzys to moment, dokładnie tak samo jak momentem jest sukces. Moment, w którym jest ci ciężko. Ale pamiętaj, to ZAWSZE mija! Co istotne, kryzys jest bogatszy od sukcesu, bo tylko on cię może rozwinąć. Zobacz w nim szansę, nowe możliwości, a polubisz próbowanie tak samo, jak lubisz osiąganie.
Niech te dziewiętnaście historii w książce "Mój przyjaciel kryzys" Olga Kozierowska będzie dla Was inspiracją, wytchnieniem, drogowskazem, aby kolejny kryzys obrócić w swój sukces!