Jeszcze czego! - Paulina Młynarska








 Wydawnictwo Prószyński i S-ka, 2016

Liczba stron: 271

Wygląd książki jest kobiecy, panuje dużo róży! A co! A chodzi o to, że na okładce i w środku książki znalazł się kolor różowy, moim zdaniem w dużej ilości.

Paulina Młynarska jako czterdziestokilkuletnia kobieta jest zagorzałą feministką, która lubi facetów, ale wie, że kobiety powinny walczyć o swoje. O lepsze traktowanie, o równy podział obowiązków, o sprawiedliwe wynagrodzenie, o brak społecznych wykluczeń oraz o pozwolenie aby kobiety mogły żyć tak jak chcą, a nie jak im społeczeństwo, Państwo i Kościół nakaże.

Znalezienie swojej "drugiej połówki" uważane jest w naszej kulturze za klucz do spełnienia.
Żadne inne wydarzenie nie jest fetowane tak, jak zaślubiny. Przynajmniej te pierwsze ...
Człowiek bez pary, jeśli tylko nie jest osobą duchową, uważany jest za jednostkę podejrzaną, nieszczęśliwą, taką, co to "nie ułożyło sobie życia". Miłość i związane z nią nadzieje to główny temat rozmów wszystkich młodych ludzi w zachodniej kulturze. To miłość poświęcamy piosenki, wiersze, filmy, książki, seriale, poradniki, artykuły prasowe, nieprzebrane bajty pamięci na serwerach portali randkowych, forach i czatach.

Osobiście wzięłam sobie to wszystko do serca tak bardzo, że zaślubiłam aż cztery razy. [...]
Bardzo się  wstydziłam, że nie potrafię "ułożyć sobie życia".


Byłam ładna, ale czułam się jak śmieć. Przestałam się tak czuć dopiero po czterdziestce. Tyle zajęło mi posprzątanie zgromadzonego wewnętrznego syfu - przekonań na temat kobiet i kobiecości, które zbierałam przez te wszystkie lata, żyjąc w naszym, pogardzającym kobietami, społeczeństwie. Wiążąc się z pogardzającymi kobietami mężczyznami. I na co dzień obcując z własną nieuświadomioną pogardą dla wszystkiego, co kobiece.
Powiedzmy to sobie raz i miejmy z głowy: bycie ładną nie czyni kobiety szczęśliwą. Jest bonusem, wartością dodaną, fajnym prezentem od losu - to fakt. 


Paulina porusza ważne tematy dotyczące złego traktowania kobiet w naszym społeczeństwie, przez pracodawców, mężczyzn. Wspomina o tym, w jaki sposób są wychowywane dziewczynki w Polsce, jak gwałciciele dostają wyroki w zawieszeniu, i jak kobiety są poniżane w trakcie przesłuchań i procesu o gwałt.

Autorka wraz ze swoimi czytelniczkami stworzyła typy facetów, których zdecydowanie powinniśmy omijać szerokim łukiem jeżeli nie chcemy źle skończyć!

Dla kogo książka? Dla wszystkich, którzy chcą przeczytać o rzeczach, które bolą kobiety. Dla kobiet aby zaczęły unikać toksycznych związków i zaczęły dbać o siebie!

Etykiety: , ,